مقالات

ویدئو کنفرانس

ویدئو کنفرانس

ویدئو کنفرانس، ظهور هوش مصنوعی در همکاری ویدیویی

هیچ رازی نیست که به دلیل همه گیری جهانی COVID-19، تقاضا برای همکاری ویدئویی و ویدئو کنفرانس به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. با افزایش تقاضا برای همکاری ویدیویی، صنعت ویژگی های پیشرفته ای را برای حفظ رقابت و پیگیری ابزارهای مورد نیاز برای انجام تجارت از راه دور در حال اجرا است. در سال جدید، ما به آینده همکاری ویدیویی نگاه می کنیم و مشخص است که هوش مصنوعی (AI) نقش بزرگتری را بازی می کند.

اگرچه سفرهای کاری برگشت خواهند داشت، اما ممکن است هرگز مانند گذشته نباشد. با استفاده از ویدئو کنفرانس سیستم های پیشرفته همکاری و فناوری جدید، شرکت ها دریافته اند که در حالی که ارتباط خود را با تیم ها در سراسر جهان گسترش می دهند، می توانند در هزینه های سفر صرفه جویی کنند. ما همچنین شاهد ظهور ویدئو کنفرانس و  رویدادهای آنلاین بزرگ مانند نمایش های تجاری مجازی، نمایش ها، کلاس ها و موارد دیگر هستیم. بنابراین، این فناوری های جدید و همچنین تلفن های تحت شبکه چیست و چگونه می توانیم از تلفیق آنها در سیستم های همکاری تجاری خود بهره مند شویم؟

ویدئو کنفرانس

دستیار صوتی

دستیارهای صوتی این روزها تقریباً در هر دستگاهی از جمله سیری، الکسا، Ok Google و بسیاری برنامه های دیگر وجود دارد. دستیارهای صوتی و تلفن VOIP به کاربران امکان می دهند با استفاده از ویدئو کنفرانس و پیام های صوتی بدون لمس با مخاطبین تماس بگیرند، از تمام رویدادهای جهان آگاه شوند، در وب جستجو کنند و بسیاری از فعالیت های دیگر. در سیستم های همکاری ویدئویی، دستیارهای صوتی ممکن است وظایفی مانند تماس, پذیرش, پایان تماس، رزرو جلسه، تنظیم نام سایت، مخاطبین، خواب خاموش، افزایش, کاهش صدا و موارد دیگر را انجام دهند. آیا دستیارهای صوتی تأثیر زیادی در فناوری همکاری خواهند داشت؟ جواب این سوال بله میباشد، کاربران بیشتر یک ابزار راحت برای برقراری ارتباط با سایر نقاط جهان پیدا کرده اند تا جایگزین روش های قدیمی و ارتباطات قدیمی نمایند.

تشخیص چهره

فناوری تشخیص چهره در بسیاری از سیستم عامل هایی که هم اکنون از آنها استفاده مینماییم امکان پذیر میباشد. تاکنون بارها برایتان پیش آمده که با انتشار عکسی در فیس بوک، فوراً به شما پیشنهادات با همان برچسب داده میشود. این یک نمونه واقعی ویدئو کنفرانس از فناوری تشخیص چهره در محل کار است. هنگامی که در دستگاه ها و سیستم عامل های همکاری ویدیویی استفاده می شود، فناوری هوشمند شناسایی چهره می تواند به طور خودکار اسامی شرکت کنندگان در جلسه را نشان دهد، شرکت کنندگان را بشمارد و قابلیت هایی از قبیل تشخیص صحنه، فوکوس خودکار، نمای نزدیک بلندگو و موارد دیگر را به کاربران بدهد. از جمله قابلیت های ویدئو کنفرانس های گرنداستریم میتوان به بهینه سازی خودکار برای حفظ حالت پرتره با کیفیت بالا حتی در محیط های کم نور اشاره کرد که موجب شده این ویدئو کنفرانس ها جزء با کیفیت ترین و مشهور ترین ویدئو کنفرانس ها در این رده شناخته شود.

ترجمه ها

از جمله موانعی که موجب توقف کار و عدم فعالیت مجموعه ها شود اختلافات و عدم ترجمه توسط کاربران میباشد که به لطف ترجمه ماشینی، تشخیص گفتار و متن ترجمه، ترکیبی از این سه فرصت برای ترجمه گفتاری در محل را فراهم می کند. از نظر ارتباط مشاغل و سازمان ها با دفاتر در سراسر جهان، افزایش قابلیت های ویدئو کنفرانس ها فرصت ویدئو کنفرانس را برای برقراری ارتباط به روشی متفاوت از گذشته فراهم می کند. هنگام استفاده از این فناوری در همکاری های ویدئویی، امکان برقراری ارتباط حضوری و فرصت ارتباط با افرادی را فراهم می کند که شاید قبلا هرگز نتوانسته ایم با آنها تعامل داشته باشیم.

مدیریت فضاهای اتاق جلسات ویدئو کنفرانس

استفاده از فناوری هوش مصنوعی می تواند ابزاری مفید برای کمک به مدیریت فضاهای اتاق جلسات باشد. این فناوری می تواند الگوهای کسب و کار را بیاموزد و آنها را تشخیص دهد و اطلاعاتی از قبیل اینکه در چه ساعاتی از اتاق های جلسات بیشتر یا کمترین استفاده می شود، تعداد شرکت کنندگان در هر جلسه، جلسات تکرار شده و موارد دیگر برای اولویت بندی فضا یا پیشنهاد زمان های دیگر جلسات بر اساس برنامه ریزی را به کاربران میدهد. همچنین کاربران میتوانند با جستجوی خودکار در تقویم های آنلاین، باعث صرفه جویی در وقت و افزایش بهره وری شوند تا بهترین زمان جلسات را مشخص کرده، ایمیل های رفت و برگشت بین همکاران را حذف کرده و تلاش کنند زمانی را برای همه مناسب تر میباشد برای برگزاری جلسه مشخص نمایند.

در نهایت میتوان گفت هوش مصنوعی، تجهیزات همکاری ویدئویی را تقویت کرده و به ما امکان می دهد که به طور موثرتری ارتباط برقرار نماییم و همچنین قابلیت فن آوری ترجمه در ویدئو کنفرانس به ما کمک می کند تا با شرکا، مشتریان و مشاغل دیگر در سراسر جهان همکاری بهتری داشته باشیم. در حالی که این وبلاگ انتظاراتی را برای استفاده از هوش مصنوعی ارائه داده است ، اما امکان استفاده از هوش مصنوعی در همکاری ویدیویی بی پایان است. به ما بگویید، نظرات شما درباره هوش مصنوعی چیست و چه ویژگی هایی دارد یا نمی خواهید در کنفرانس ویدیویی خود ببینید؟ جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نصب تلفن سانترال با ما همراه باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *